חנות האופניים גלריית החנות קטלוג מוצרים מאמרים חדשות מועדון חברים אופניים חשמליים

נחל שורק

28/5/05 , שבת 7 בבוקר, נפגשנו לטיול ליד משטרת בית שמש וכבר בשעה זו הרגשנו את החום שהולך ללוות אותנו במהלך היום.

התחלנו  התארגנות חדשה של Spin Bike שבה נערוך טיול מאורגן אחת לחודש. נבחר מסלולים שונים בדרגות קושי שונות.
לטיול הפעם צרפנו את בוגרי המסע ראש הנקרה אילת אפריל 2005 (רוכבים למען הנשימה) שאורגן על ידי Spin Bike ראו פרטים ותמונות באתר.

20 איש הגיעו לטיול. התחלנו לרכוב לאורך נחל שורק ולאורך מסילת הרכבת המשופצת לירושלים. המסלול עם הרבה צמחייה ירוקה,  בחלקו מוצל בשעות הבקר המוקדמות. רוב הנתיב הוא בעליה מתונה של 14 ק"מ. כק"מ אחרי הנקודה שמסומנת כתחנת הרכבת של בר-גיורא פנינו שמאלה בשביל המסומן בשחור. רכבנו לתוך מסיבת טראנס שעוד הייתה בשיאה בשעה 8 וחצי בבוקר, הרבה חברה מסטולים שלא מבינים מאיפה הגיעו הרוכבים השרוטים ישר למרכז המסיבה שלהם. כפי הנראה הם לא יזכרו את הביקור שלנו. המשכנו לרכוב על שביל שמסומן בצבע ירוק ושעולה לכיוון עין טייסים וקיבוץ צובה, עליה של 6 ק"מ שעולה לשיא הרכס. על הדרך הזו נכנסנו להילוך עליה שבה דיוושנו עד לעין טייסים שנמצא אחרי כ4 ק"מ בעיקול בצד המזרחי של הדרך (ישנו סימון). התמקמנו למנוחה ושתית קפה. יואל פתח את הפק"ל קפה ונחנו בצל מעיין מוצל ויפה, המים נראו מזוהמים. לקראת סיום הגיעה קבוצת רוכבים מירושלים שהגיעה גם למנוחה במקום.
אחרי הפסקה קצרה חזרנו לרכב וסיימנו את העלייה עד שהגענו לקיבוץ צובה. בקיבוץ הוביל אותנו דודי יפה לראות את מתחם האופניים שבונים שם. בית ספר לרכיבה, מסלולים מכל הסוגים לכל סוגי האופניים, בית קפה והרבה נוף מדהים. המקום עדיין בבניה ולא ניתן להיכנס אליו עדיין.

אחרי כ-20 ק"מ  של עליה הגיע הזמן לרדת. נכנסנו לנחל טייסים שיוצא מהכניסה לקריית-יערים. ירידה מהירה וכייפית שבה אפשר לעבור את ה 50 ק"מ (רק בזהירות). כאשר סיימנו את הירידה חזרנו לדווש בעלייה מתונה עד ליער הקדושים, הנוף מימין נראה כמו חו"ל אבל הפעם זה אצלנו מאחורי הבית. מיער הקדושים שוב ירדנו, ירידה שמסתיימת בנחל כסלון. שוב צברנו מהירות ונהנינו מהירידה והנוף. בסיום הירידה חייבים להאט ישנם שני עיקולים מסוכנים. המשכנו לרכוב עד הכניסה לנחל כסלון ומשם עברנו את הרכס של נחם ממזרח לישוב וחזרה למכוניות.
מה היה?
מסלול של 40 ק"מ
20 רוכבים, התחלנו וסיימנו ביחד. (אחד עם בעיות אגו ברח בעליות)
0 תקלות
תוואי נוח של דרכי כורכר עם עליות וירידות
מאמץ: קשה
זמן: 4 שעות
גלריית טיולים       חנות אופניים       מפת האתר       אופניים       אופניים חשמליים       תחזוקת אופניים       הצטרפות למועדון החברים של Spin bike       צור קשר